30 jaar Jazzpiration
Zondag 8 oktober a.s treed de populaire Enkhuizer oude stijl jazzband Jazzpiration weer op in De Prinsenhof. Sinds jaren een vaste gast bij ons in Buren en vroeger ook regelmatig in Tiel,
en zeer gewaardeerd door de liefhebbers van oude stijl jazz.
Inmiddels bestaat Jazzpiration 30 jaar, maar het enthousiasme van de bandleden om het publiek te vermaken is nog altijd volop aanwezig, en dat zal op 8 oktober zeker weer het geval zijn.

Wij herinneren ons nog het allereerste optreden van de band, jaren geleden, in De Prinsenhof. Er was een podium geplaatst in de foyer, want de belangstelling zou ook tegen kunnen vallen. In de pauze moest echter het besluit genomen worden om te verhuizen naar de grote zaal, aangezien de foyer toch te klein bleek voor de vele liefhebbers die naar De Prinsenhof waren gekomen.

Zondag 5 november biedt Jazzpiration de fans van de band van 15.00 uur tot 17.00 uur, i.v.m. het 30-jarig jubileum, een gratis optreden aan in het historische vestingwerk De Drommedaris in Enkhuizen. Een mooie gelegenheid om kennis te maken met het mooiste deel van het oude Enkhuizen.
In de Prinsenhof speelt Jazzpiration van 14.00 tot 17.00 uur in de volgende bezetting: Hans Peter Pluim, cornet; Herman Wildenberg, trombone; Jan Tool en Leo van Essen, saxen, Simone Mens, bas, Joop Paartman, banjo/gitaar, en Joop Mos drums.